lauantai 10. maaliskuuta 2012

Joku varmaan ihmettelee, mitä ihmeen veneenrakennusta tässä esitellään? Minulla kun on teräksestä olevä vene,    joka kaipaa huoltoa ja samalla teen siihen muutamia muutoksia, joiden luulen olevan hyväksi pitkällä matkalla ja joiden avulla säästän kustannuksia sitten matkan aikana. On myös paljon muuta, mitä pitää normaalielämässä hoitaa ennen matkaa ja sitten ne päivittäiset rutiinit jne. Myöhemmin saan tänne toivottavasti hienoja kuvia hienoista paikoista ja myös tekstejä kohtaamistamme vaikeuksista ja miten niistä selvittiin.
 Tarkoituksenani on kirjoittaa enemmänkin niistä asioista, jotka tulee väistämättä eteen jos olet lähdössä samanmoiselle matkalle. Toki nämä venehommelit voi joidenkin uusien ja isojen veneiden kohdalta unohtaa, koska ne ovat jo alkujaan aika hyvin varusteltuja ja näin myös pidemmille matkoille sopivia. Veneen varusteluun tulee tauti, joka vie kaikki rahasi, on oltava tarkkana, joskus sekään ei auta ja huomaa tuhlanneensa turhaan. Pitäähän siihen veneilyyn jättää jotain tekemistä itsellekkin, muuten se on vain oleskelua, tylsää ja äkkiä turhauttavaa. Jos taasen kaikki paikat hajoilevat koko ajan, on sekin turhauttavaa.

Odottelen että Mepratuotteen potkurit saapuvat, sillä ostin sieltä uuden potkurin, pari tuumaa nousua lisää vanhaan, tuumalla saa parisataa kierrosta putoamaan tai vastaavasti vauhtia hieman lisää samalla kierrosluvulla, joka on syy potkurin vaihtoon, haluan lisää nopeutta ja sitä en vanhalla potkurilla enää saavuttanut. Uusi akseli ja perän laakeri tuli vaihdettua jo aiemmin, vielä pitää muistaa laittaa talinauha tiivisteeksi.Vanhasta potkurista jää varapotkuri, sillä sellainen on syytä olla, ainakin, jos liikkuu kanavilla, joissa kelluu jos jotain roskaa, johon potkurin voi rikkoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti