sunnuntai 2. marraskuuta 2014

Vene tuli nostettua jo ylös, huoltoa ja muutamia uudistuksia varten ajoissa. Kaappi wc-tilaan, pohjan paikkamaalausta, vesiputkien asentelua, säiliön muutostyöt ja muut listan työt pitää tehdä. Hommasin uuden siirtopumpun ja tutkittuani sitä, huomasin, että jos kalvo hajoaa, menee dieseliä öljyn sekaan. Näin on kylläkin vain, jos sähköpumpulla lykkää lisää kyytiä dieselille, eihän se muuten liikkuisikaan, jos kalvo pumpusta menee rikki. Joku ohitus putkistoon on pakko tehdä. Sähköpumppu on minulla, koska silloin ilmaaminen käy helposti ja nopeasti. Sähköpumppua dieselin siirtoon voi myös käyttää, jos pumppu siis hajoaa. Ruiskupumppu taas on oltava kunnossa tai varapumppu mukana. Ruiskupumpun irroittaminen vie aikaa, kun kaikki oheislaitteet pitää irroittaa ensin, mutta muutenkaan ei siitä selviä. Hyväkuntoinen ja huollettu pumppu on kaiken a ja o.
Suodattimen ohitus on vielä tekemättä, mutta pakko tehdä. Nykydieselit kasvavat paljon enemmän kaikkea "töhnää" kuin ennen ja suodatin tukkeutuu usein. Jotain limaa siellä aina on.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti